Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 9 juli 2012

Måndag med sockerkaka

Vi var mitt i bakandet av en sockerkaka när lilleman skulle byta blöja. Jag och den lille försvann in i sovrummet för att byta och lämnade sessan kvar med smeten. När vi efter några minuter kommer tillbaka kvittrar hon lyckligt att hon har uppfunnit en ny efterrätt! Nämligen att doppa lillebrors majskrokar i sockerkakssmeten!
"Här prova!" strålar hon entusiastiskt och sträcker ut en majskrok dränkt i smet. "Det är jätte gott!"
Sådär vidare gott får jag väl medge att jag kanske inte tycker att det var men många tummar upp för kreativiteten!
Sockerkakan blev inte heller sådär fluffig och din som när andra bakar men det spelar ingen roll för just min kladdiga icke fluffiga kaka är just väldigt god istället! Och det är ju inte illa:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar