Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 6 juli 2012

Frukost med nya tallrikar

Vi äter en sen frukost lilleman och jag. Han väckte mig inte förens klockan nio idag och det var en både skön och efterlängtad sovmorgon för oss båda! 
 Lilleman har helt ledsnat på att äta banangröt till frukost och nu är det smörgås som gäller för det mesta, med ost, skinka, mjukost eller leverpastej. Yoghurt har vi också börjar med, grekisk sådan med frukt i. Ägg tycker han också om, jag ska nog testa att låta det vara lite mera löskokt för att se om det blir lättare för honom att äta det då, hårkokt ägg blir ju ganska så smuligt och liksom torrt.
Nu till de nya tallrikarna! P och lilleman hade varit på Ikea en dag och köpt hem flera likadana tallrikar som vi har, fast rosa. Jag tyckte de var jätte söta och helt perfekta! Vi har nämligen en ambition att försöka få vårt kök lite mer färgglatt. Just nu är allt vitt men färgglada inredningsdetaljer i framförallt turkost piggar upp det alldagliga vita.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar