Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 18 maj 2012

Sessan


Barn gör ju som man gör och inte som man säger heter det ju och här hemma stämmer det till fullo!
Efter att lilleman kom har hon varit väldigt nyfiken på det här med amningen, hon frågar och tittar och ammar sina dockor bredvid mig när jag sitter med lilleman.
 För en stund sedan låg vi tillsammans i sägen, hon med dockan vid sitt bröst och jag med lilleman, mysigt och lärorikt. Hon frågar om vart mjölken kommer ifrån och hur det känns och alla möjliga olika sorters frågor som givetvis besvaras.

Plugga ihop gör vi också. Hon vill lära sig skriva saker om kroppen "som du gör mamma" så jag skriver korta små ord som "öga, öra" och spännande ord som "blod" och så härmar hon och övar på bokstäverna.
Tanken är svindlande att hon en dag ska bli så stor att hon själv ska gå på universitetet- om hon nu väljer att göra det. Det känns som en evighet bort men när den tiden väl är här känns det säkert som om tiden bara sprungit oss förbi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar