Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 4 maj 2012

Kalaset!

En dag efter att sessan delat ut sina inbjudningskort kom första sms:et från en mamma som tackade ja åt sin son. Det pirrade i både min och sessans mage och hela vägen till dagis skuttade hon fram på hoppsan steg och sjöng "mm kommer på mitt maskerad kalaaas!" och var hur glad som helst!
Det är första gången sessan ska ha kalas för sina dagiskompisar, såklart får alla barnens mammor och pappor också komma! Det är lite nervöst för alla, nervöst fast på ett bra sätt! Nu har man lärt känna ett par föräldrar i alla fall, hunnit hälsa på dem och bytt ett par ord vid lämning och hämtning så de skulle vara roligt att få möjlighet att prata med dem lite till.
Idag var det sessans tur att få ett inbjudningskort, tyvärr var inte kalaset en helg hon är hemma hos oss men hon får säkert gå ändå. Jag minns själv mina egna kalas som barn och hur kul vi hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar