Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 29 april 2012

Planera kalas!

Två av mina godingar fyller år nu maj, till och med dagen efter varandra! Sessan blir fyra och P trettio.
 P´s födelsedag firar vi med Grekland resan och sessan kalas har vi börjar klura på. Jag känner mig exalterade och super pepp på barnkalas med prinsesstema! Sessan har längtat och längtat efter sin födelsedag och tittat på massor av saker hon gärna vill ha på sitt kalas och vilka hon vill bjuda. Några av sakerna som står på tösens önskelista är prinsesstårta och maskerad. Prinsesstårtan är så klart ingen vanlig tårta med grön marsipan och en rosa ros ovanpå utan hon önskar sig en r i k t i g prinsesstårta och jag vet precis hur jag ska göra den!
Vi har bestämt oss för att ha kalaset här hemma, vi hoppas på bra väder för det kommer vankas en överraskning. Svårast blir nog vad hon ska få i present, det finns så många saker som man tycker hon behöver, önskar sig och som skulle vara kul att ge henne. En cykel har vi förstås tänkt på, nu är hon stor nog att kunna lära sig cykla, balansen är bättre och hon är längre. Men det återstår att se.
Just nu planeras inbjudningskorten, allra helst vill jag göra dem nu, nu, men vi måste först åka och handla ett par saker vi behöver. Färgat papper, kuvert och glittriga klistermärken.
Solen lyser, bebis är glad, mannen rensar garderoben och jag är alldeles tillfreds med tillvaron!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar