Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 30 mars 2012

Mini matvägrar

Lilleman som aldrig spottat ut något han fått i munnen matvägrar plötsligt. Han är inte det minsta sugen på vare sig gröt eller annan mat som han tidigare älskat, vatten, frukt och bröstmjölk är det enda som duger!
Inte ens ersättning eller välling faller den lille i smaken. Serveras något annat än vatten i nappflaskan skriker han rakt ut och kniper ihop munnen, vrider sig som en liten orm och vill verkligen INTE ha! Efter mycket trugande kan han dock dricka - om än under protest-ersättning från en mugg.
Jag tror att det är en kombination av tänder, just nu börjar en tand i underkäken tränga fram, och att han helt enkelt vill själv. Han vill hålla flaskan och det går ju an men svårare är det med skeden själv och han får ju förstås inte få i sig något.
Idag ska vi till BVC för 6månaders vaccinering och jag ska passa på att fråga vad vi kan göra, att börja helamma igen känna tufft, jag måste verkligen få ha kvällarna ifred för att få tid med att plugga och det blir väldigt svårt när jag ska agera mänsklig napp när lilleman vill ligga och gosäta sig till sömns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar