Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 22 januari 2012

VRAK

Kände mig ungefär så när jag vaknade. Gårdagens smink ut smetat ner till hakan, typ, och håret som ett stort mega krull åt alla håll. Inte så hett som man kunde önska precis.
 Bebis väckte mig idag genom att ligga och klappa mig i ansiktet och prata, hade jag sett mig själv hade jag inte sett så glad ut som han gjorde. Utan hade nog blivit skrämd!
När man känner sig mer lik ett grott monster än något annat, hur kan då världens finaste komma och pussa godmorgon och kramas, mumla "hej älskling, du är så fin" in i nacken? 
Har min man fel på ögonen? Eller blir man lite blind efter ett par år in i ett förhållande? Eller är det faktiskt så att han tycker att jag är världens finaste även de dagar när jag har hår som ett penntroll och glömt tvättat av sminket kvällen innan?
Vad jag vet är i alla fall att jag har turen att få vara älskad av den allra bästa.

1 kommentar:

  1. Var finns "Gilla knappen" !? Å så härligt det är sånt man behöver när man vaknar som ett vrak vilket hände även mig i dag med smink kladd över halva mig å hårsprayen e håret hade hjälp till med ett riktigt rufs.... Tur du har som har hittat rätt här i livet <3

    SvaraRadera