Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 17 januari 2012

Spyr ut lite avsky

Nej, det var ett stark ordval ( det sparar jag hellre till någon speciell) irritation är ett bättre.
Idag irriterar jag mig så mycket på tröga ul chaufförer, hur svårt ska det vara att förstå?! Säääääänk bussen när man ska på med barnvagn och säg inte åt mig att gå på i fram om ni inte kan låta bussen stå still tills både barnet sitter och vagnen är fastspänd! Idioter. 
Varje dag samma sak.
Annars tycker jag om att åka buss. Det är miljövänligt, smidigt och jag sträcker mig till och med så långt att jag vågar kalla det mysigt. Jo, det är rätt trevligt sådär en halv 9 på morgonen, då har skolbarn redan åkt och man sitter i ett stillsamt sällskap av pensionärer, en och annan medelålders man eller kvinna på väg till jobbet och någon enstaka gymnasie elev som har sovmorgon.
Sessan brukar sjunga och lilleman brukar slumra till i vagnen och själv har man tid att sitta där och tycka att livet är rätt fint ändå, fast man åker kollektivtrafik en vardags morgon.
Om man nu inte råkar åka med en ärthjärna som inte vet hur man använder koppling/broms/gas ordentligt eller som ovan låter en kämpa sig blå med barnvagnshelvetet och måste åka iväg, gärna med rivstart så att man själv och barn faller omkull.
Eller som inte står still länge nog så att man hinner av! Det har också hänt ett par gånger vilket leder till att man får gå långt tillbaka till hållplatsen, missar andra bussen och blir försenad hela morgonen. Blä.
Men annars, annars så gillar jag både ul och bussar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar