Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

lördag 14 januari 2012

Lördag med sovmorgon!

Underbara lördag. Jag fick sovmorgon medan pappan gick upp men lilleman och gick en promenad. När de kom in igen dukade pappan fram frukost framför tv:n och jag pimplade mitt morgon te medan vi kikade på tusen bröder.
 Lilleman fick smaka gröt till frukost innan han fick sitt morgonmål, han tycker verkligen inte om att han inte får äta så mycket gröt som han själv vill! Idag är sonen på strålande humör, vi har busat massor och han skrattar och skrattar när han blir kittlad på halsen. Underbara unge, tänk att man kan älska någon som du! "Älskling! Jag längtar tills jag ska vara hemma med honom" ropar P från sovrummet där han och lilleman ligger och gosar. Jag hör enda in i vardagsrummet hur den lille ligger och pratar, ljudligt och höga konversationer och med en massa nya ljud! 
Till hösten när jag ska börja plugga heltid igen ska P vara hemma med barnen, han ser verkligen fram emot det. Vi satsar på att vara hemma så länge att lilleman först måste börja på dagis när han blir två - det känns som en evighet dit men tiden har redan gått så fort att jag vågar inte ens tänka på hur snart den dagen kommer komma!



 P ska iväg och kolla på trav idag så jag ska faktiskt hänga med min mamma ! Vi ska ha mor och dotter lördag -  det var länge sedan vi gjorde något tillsammans - och vi ska passa på att shoppa, gillas! Lilleman följer med oss såklart, det kommer bli en fin dag.
Önskar er alla en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar