Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 17 januari 2012

Hemma i lugnets vrå.

Barnen somnade direkt efter att vi kom hem och lagt dem, tänk att barn kan se så rofyllda ut när de sover!
 Jag glömde ju berätta att lilleman sov för första gången i sin egna säng i natt! Han fick gröt som kvällsmål, sedan ammade jag honom när han var trött och vi hade en mys stund innan pappan bar honom på bröstet tills han somnade. Vi lade sedan ner honom medan han sov i hans vagga, han brukar nästan alltid vakna men nu så fortsatte han lugnt att sova vidare och han sov faktiskt där fram till morgon timmarna då han vaknade och var hungrig. 
Lilleman skriker aldrig på natten, jag vaknar av att han ligger och buffar runt och letar efter bröstet, jag lägger honom till och sedan somnar vi både om efter en kort stund. I natt vaknade jag av att han rörde sig i vaggan och gjorde sina "mat-letar-ljud", han fick komma upp och äta men jag lade aldrig ner honom i vaggan igen för jag somnade medan han åt.
Till middag fick lilleman smaka potatis, han blev lycklig! Gos ungen log stort och tyckte det var gott, och drack en hel del vatten till. Vi testade att ge honom vatten i pipmugg och det funkade bra, han spillde mindre och kunde hålla lite i muggen själv- vilket han förstås gillade!

Pappa & sessan gos
Nu får mamman och pappan här i familjen ha en stunds egen tid, jag är sugen på pepparkakor med mögelost. Och te. Massor med te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar