Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

måndag 9 januari 2012

49kg

Lilleman och jag har haft en stillsam dag idag, han har sovit massor, den där eländiga förkylningen vägrar ju ge med sig! Medan han sussade bort dagen passade jag på att städa, nu åker julen ut här hemma! Sessan sa till mig igår att hon ville ha upp sina bilgardiner igen så till och med hon är mätt på julprylarna. Mitt i städandet kom P kom hem från jobbet, han lagade middag, diskade och gosade med lillen. Vilken fin pappa vi har som skämmer bort oss! 
Vi hann med en promenad här för en stund sedan, det var skönt att gå men nu börjar det bli riktigt kallt ute...
Mannen är nu på gymmet, här satsas det på beach 2012! Själv har jag också blivit sugen på att komma igång med träning. Magen blivit platt som en pannkaka igen och graviditets kilona är som bortblåsta. Jag har verkligen inte haft bråttom med att komma ner i vikt igen utan faktiskt inte gjort någon speciellt mer än att varit ute och gått på dagarna. Nu väger jag mindre än vad jag gjorde på inskrivningen men det är enbart på grund av amningen. Nu kommer jag i mina gamla skinny jeans igen men det var ju inte riktigt tanken att bli en smalis alá xxs igen. Hur som, just nu tänker jag bara låta kroppen vara, bygga lite muskler på min spinkiga kropp och ta det hela med ro! Det blir säkert lättare att gå upp lite i vikt igen när lilleman inte helammas längre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar