Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

söndag 11 december 2011

Barr i ögat!

 I fredags åkte vi över till mina föräldrar, vi åt middag, hade fredagsmys och det slutade med att vi stannade kvar över natten. Jag och P skötte in handlingen av" snasket" som P säger, jag hatar det ordet, det ger mig rysningar! Jag tycker att det låter så äckligt! Nog om min ordfobi - nere på Ica butiken sprang jag på en gammal timmis kollega, det kändes underbart att få svara att jag var mammaledig på frågan om vad jag "gjorde nu för tiden"...
Igår morse for jag och P iväg på ett par ärenden, julklappsinhandlingen är ju i full gång! Den här gången var det till min mamma som vi tillsammans med min bror skulle köpa julklappar, vad kan jag inte skriva här men jag hoppas hon blir glad över det!

 På kvällen åkte vi tillbaka till mina föräldrar, vi firade midvinterafton i förväg. Vänner till familjen var också där, vi tände en stor brasa, grillade korv och värmde oss med hett te. Lilleman satt inlindad i en filt och tittade med stora ögon på elden. Efter ett tag var det matdags för honom och jag gick in, då såg jag att han fått ett bränt barr i ögat! Det såg så obehagligt ut! Lilleman själv brydde sig inte mycket, först när vi skulle försöka få ut det tyckte han att vi skulle sluta peta honom i ögat!
 Efter att ha sköljt hans öga med koksaltlösning kom så äntligen barret ut, ögat var varken irriterat eller rött och lilleman blev glad igen så fort han slapp vattnet i ögat. Men urs så hemskt det kändes! Hur ska det gå imorgon när han ska få sin tre månaders vaccination? Visst tror jag att det ibland gör mer ont att vara förälder i sådana stunder än vad det faktiskt gör ont på barnet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar