Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

fredag 28 oktober 2011

Höstrusk!


Idag är det riktigt ruskväder ute så jag och lillprinsen har hållit oss inomhus och bara myst hela förmiddagen. Vi har legat i sängen och gosat och jag har lyxat med varm choklad med grädde. P lämnade sessan i morse, det sticker i hjärtat varje morgon hon åker från oss. Särskilt de dagarna när hon ber oss följa med henne hem till x eller varje gång hon säger "jag kommer sakna er" men jag tröstar mig med att det bara dröjer tre dagar tills hon kommer hem igen!
Sessan bär omkring på många roliga och kloka tankar, idag vid frukosten höll hon och P på att skoja om muskler och gjorde olika "spänna-musklerna-poser". P sa att sen att hon skulle äta sin frukost så att hon fick lika stora muskler som mig varpå sessan tittar lite misstroget på mig och säger "Men mamma umpe, du har pyttesmå muskler! Pappa har stooora muskler" hahah, vad vi skrattade! Lilla gullungen, jag får nog öva mina spagetti armar!
Nu är det dags för mig och lillprisen att trotsa höstrusket och ge oss ner på stan en vända, jag ska bara hitta en amningbh, idag, helst igår! Lilleman har varit jätte trött idag, undra om det beror på att han börjar bli lite förkyld, han äter, sover och är bara vaken korta stunder. När man talar om trollen, nu ropar lilleman på mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar