Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

tisdag 16 augusti 2011

Att se fram emot

Jag kan inte direkt påstå att jag är trött på att vara gravid, tiden går så fort ändå och snart kommer vårt lilla pyre vara här! Däremot finns det ett par saker som jag ser fram emot att kunna göra när jag inte är gravid längre, när magen inte är i vägen, när jag kan se mina fötter, röra mig och känna mig som vanligt igen!

-Kunna leka obehindrat med Liten, återfå orken och smidigheten!


-Kunna sova, ligga, sitta, stå som jag vill igen!


-Ta en riktigt lång promenad utan att halvägs börja vaggande sida till sida som en anka


-Ta på mig mina jeans! Oh jag vill aldrig mer se ett par leggings!


-Kunna gå i höga klackar igen - att vagga fram i höga skor är inte snyggt...


-Komma i alla underkläder igen, men de lär dröja tills jag ammat klart


-Bli smal igen, alltså min kropp idag minus magen!

Liten börjar tycka att jag är lite tråkig som inte kan hänga med i alla hennes lekar. Hon suckar ibland när jag säger att jag inte kan göra kullerbytor, klättra i träd eller hoppas studsmatta, då säger hon klokt "men när du inte har en bebis i magen, dååå kan duu"...En dag när jag var trött och suckade för magen var i vägen tittde hon på mig, klappade mig på kinden och sa "men du är fin mamma umpe" och kramde mig, oh lilla älskade skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar