Följ vardagen med min lilla familj med allt vad småbarn och varannan vecka liv innebär!

lördag 23 juli 2011

Appelsinvatten & topmodel

I min väntan på min kära vän Linda, dricker jag sommarfavoriten appelsinvatten och ser på Britain's next top model, tidsfördriv med andra ord! Uppsala bjuder idag på mulet & blåstigt väder, allmänt oinspirerande! Det känns mer och mer som om hösten nalkas, och hade det varit september hade jag med glädje inväntat mörka, regniga höskvällar, tänt levande ljus och krypit ner i soffan med en kopp het te, invirad i en filt och med fötterna nerstuckna i varma tofflor - långt ifrån vad man vill se fram emot under de sista dagarna i Juli...


Gårdagen bjöd på lunch med Johanna & guldklimpen, långa samtal om en förfluten tid vi spenderat tillsammans, om framtiden och om nutiden där vi nu står igen. Gamal vänskap rostar aldrig sägs det och i vårt fall tror jag på de orden!

På eftermiddag kom Julia - Tack hjärtat för hjälpen med håret! Efter ännu ett försök att återfå min blonda hårfärg är nyansen nu ett steg närmre slutresultatet! Med tanke på att jag har gått från mörkbrun till någonslags gyllenbrun färg utan att ha blekt hela håret utan bara slingat och låtit solen göra sitt är jag ändå nöjd med hur det ser ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar